Grupul Danone deține primul loc în lume pentru producția de lactate proaspete, acumulând o experiență de aproape 100 de ani în producerea iaurturilor.
Peste jumătate din vânzările Grupului, care s-au ridicat la peste 21 miliarde euro în 2013, sunt generate de divizia de lactate proaspete. Danone activează în industria mondială a alimentelor şi băuturilor în alte trei domenii de activitate: nutriție infantilă, apă minerală îmbuteliată, nutriție medicală. Grupul are peste 100.000 de angajaţi în aproximativ 80 de țări și a câștigat încrederea a peste 900 milioane consumatori din întreaga lume.
-
Produse dedicate sănătății
În ultimii 15 ani, Danone și-a transformat profund portofoliul de produse astfel încât acesta să fie dedicat sănătăţii, aliniat cu misiunea pe care și-a asumat-o.Viziunea Danone despre alimentație este că aceasta poate fi un factor de protecție a sănătății, poate îmbunătăți eficiența anumitor terapii și este baza unei sănătăți optime care să permită oamenilor să se bucure de o stare de bine de-a lungul vieții. Această viziune ține cont și de două provocări majore ale omenirii pentru secolul 21: bolile generate de stilul de viață (exemplu: boli cardiovasculare, cancer, diabet, obezitatea etc) și îmbătrânirea populației, corelată cu nevoia menținerii unei stări de sănătate care să limiteze necesitățile de îngrijire la vârsta a treia.
Franck Riboud, Preşedinte și Director General Danone, remarca în 2009: „Noi, cei de la Danone, suntem convinşi că alimentele şi nutriţia sunt esenţiale pentru construirea şi menţinerea sănătăţii şi stării de bine – de la naştere până la bătrâneţe. Şi pe această convingere ne-am clădit istoria şi mărcile, păstrând acest accent general în toate cele patru linii de activitate ale noastre – Produse lactate proaspete, Apă minerală îmbuteliată, Nutriţie infantilă şi Nutriţie medicală”.
De aceea, cu aceeași convingere de la 1919, când primele iaurturi Danone erau văzute ca o sursă de bine și de tratare a unor afecțiuni, Grupul se concentrează astăzi pe un portofoliu de produse benefice pentru sănătate în fiecare zi. Portofoliul de produse lactate proaspete se împarte echilibrat între sănătate și răsfăț, adresând nevoile nutriționale ale consumatorilor la orice vârstă și în orice moment de consum, păstrând abordarea pozitivă că alimentele pot fi în egală măsură o sursă de placere și de sănătate.
-
Model dual: social și economic
De peste 40 de ani Danone urmărește un obiectiv în egală măsură economic (o afacere sustenabilă) și social (valoare pentru societate). Implicarea socială este mai mult decât o obligație morală a companiei, este un element central al modelului de business care se reflectă într-o serie de inițiative care definesc Danone ca pe o afacere inteligentă, constructivă, responsabilă, care se implică.Între programele Grupului se numără Fondul de investiţii Danone Ecosystem, inițiat în anul 2009. Acesta se bazează pe o filosofie foarte simplă: motivul existenței oricărei afaceri este să creeze valoare pentru acționarii săi, pentru că fără investiția acestora nu ar exista; dar în același timp trebuie să creeze valoare și pentru ecosistemul său, de care depinde progresul său pe termen lung. Deci este în interesul companiei să contribuie la bunăstarea socială, să se îngrijească de bunele relații cu furnizorii, angajații, consumatorii săi și zonele în care operează, care constituie, toate, ecosistemul său. Iar criza globală actuală transmite acest mesaj de interdependență mai clar ca niciodată: oricât de profitabilă ar fi o firmă, pe termen lung va depinde de evoluția mediului în care operează.
Astfel, Fondul de investiții Danone Ecosystem și-a propus să contribuie la dezvoltarea activităților partenerilor care creează ecosistemul companiei: fermieri, furnizori, subcontractori, operatori de transport, distribuitori, autorități etc. Pentru că Danone colectează în toată lumea peste 8 miliarde de litri de lapte proaspăt în fiecare an, unul dintre domeniile în care se implică este susținerea și dezvoltarea producției de lapte de calitate. În România fondul a investit în programul socio-economic „O şansă pentru familia ta!”, de care beneficiaza peste 200 de familii din trei comunitati rurale, cu potential redus de dezvoltare.
Grupul Danone are multe alte programe de menite să creeze valoare socială, care vizează sănătatea, accesul la alimente pentru toți, protejarea mediului natural sau oamenii – în primul rând angajații din țările în curs de dezvoltare.
-
Păstrarea caracterului local
Un element cheie al succesului Danone este îmbinarea reușită a aspectelor locale cu cele globale, a expertizei internaționale acumulate cu resursele și preferințele locale.Astfel, în fiecare țară în care este prezent, Grupul folosește expertiza echipelor sale pentru a fabrica produse care să răspundă gusturilor, obiceiurilor și nevoilor nutriționale ale consumatorilor. Danone a dezvoltat programul NutriPlanet, care este o analiză completă și detaliată a atitudinilor față de alimente și nutriție, ținând cont inclusiv de aspectele culturale și sociologice. Pe baza acestuia se poate face adaptarea produselor astfel încât să răspundă în mod real situației locale. Spre exemplu, Activia oferă în Japonia arome vegetale, în Mexic pe cele de cactus, iar în SUA e prezentă ca iaurt în stil grecesc, preferat de americani.
Pe de altă parte, o caracteristică definitorie a culturii Danone este autonomia și spiritul antreprenorial, care se traduce în flexibilitatea și agilitatea unei afaceri mici oriunde este prezent. Altfel spus, standardele ridicate de calitate sunt aceleași la nivel mondial, dar modelul de business și resursele materiale sau umane implicate sunt întotdeauna o formulă locală.