Danone în lume

120+

țări de pe glob

100.000

angajați

25,3
mld. €

vânzări în 2019

81%

ambalaje reciclabile

Suntem compania numărul 1 în lume la vânzările de produse lactate și suntem liderii pieței de nutriție specializată medicală în Europa.

Suntem compania numărul 1 în lume la vânzările de produse lactate proaspete si pe baza de plante și suntem liderii pieței de nutriție specializată medicală în Europa. Produsele Danone (lactate proaspete, produse pe baza de plante, nutriție ipentru copii, apă minerală îmbuteliată și nutriție medicală) se găsesc în mai mult de 120 de țări de pe glob și avem peste 100.000 de angajați în 55 de țări. În 2019, vânzările noastre au fost de 25,3 miliarde de euro. 81% dintre ambalajele noastre sunt reciclabile, iar 51% dintre directorii și managerii noștri sunt femei.

Aceste cifre reflectă doar o mică partea din întreaga activitate a companiei și valorile după care ne conducem afacerea.
Modelul nostru de business este unul echilibrat, profitabil și sustenabil. Urmărim cu consecvență îndeplinirea obiectivelor noastre economice, dar și sociale.

Implicarea socială este mai mult decât o obligație morală a companiei, este un element central al modelului nostru de business, care se reflectă într-o serie de inițiative care definesc Danone ca pe o afacere inteligentă, constructivă, responsabilă, care se implică.

One Planet. One Health

One Planet. One Health, reflectă viziunea și crezul: că sănătatea oamenilor și cea a planetei sunt interconectate. Îndemnăm și susținem oamenii să adopte obiceiuri mai sănătoase alimentare și de viață.

Inițiativele noastre sociale sunt derulate prin intermediul celor 3 fundații: The Danone Ecosystem Fund, Danone Communities și Livelihoods Funds – a căror misiune este să găsească soluții la provocările cu care se confruntă planeta (sărăcie, degradarea mediului, schimarea climatică, accesul la apă) și să genereze modele inovative de business mai incluzive și având un puternic impact

Danone în România

Am produs primele iaurturi Danone în România în 1999, după preluarea și retehnologizarea vechii fabrici de lactate Miorița din București, care a fost salvată astfel de la desființare.

Am început cu o echipă de 21 de angajați. Astăzi, avem peste 400!

Producem și distribuim zilnic peste 1 milion de iaurturi.
Suntem lideri de piață pentru lactatele proaspete (iaurturi și produse de plante) și ne mândrim cu faptul că unul din 2 iaurturi consumate de români este un produs Danone.

Portofoliul nostru include 12 mărci și peste 120 de sortimente, realizate în principal în fabrica noastră din Bucureşti, folosind lapte proaspăt, colectat de la fermierii români.

Investim constant în susţinerea producţiei locale de lapte prin programele pentru fermele romanesti și am dezvoltat o relație de tip câștig-câștig cu fermierii cu care colaborăm.

În ultimii 8 ani am investit peste 4 milioane de euro în programul O șansă pentru familia ta, prin care susținem familiile din medii defavorizate să se dezvolte ca producători locali de lapte de calitate și să construiască afaceri sustenabile.

Numărul micilor fermieri a crescut cu peste 20%, de la 140 de gospodari în 2019, la peste 180 în 2020, iar in 2021 la peste 220.

La Danone România avem deja o îndelungată experiență și în desfășurarea de programe pentru dezvoltare durabilă și protecția mediului și căutăm constant noi soluții pentru diminuarea impactului pe care îl avem asupra planetei.
-30%

emisii C02

Între 2008-2012 am redus cu 30% amprenta de carbon (emisiile de CO2 create în timpul producției, ambalării și transportării produselor noastre de la fabrica din București la magazinele din toată țara).

-20%

material

Am dezvoltat o tehnologie nouă pentru un plastic cu densitate scăzută, prin care am redus cu 20% cantitatea de material utilizat pentru paharele de iaurt.

-28%

consum energie

Am redus consumul de energie în fabrică cu 28% în ultimii 4 ani.

În secțiunea Cum ne implicăm vezi mai multe despre programele pe care le-am dezvoltat și cauzele pe care le susținem, ca parte integrantă a filosofiei noastre de afaceri.