Noutăți

”Tu ce tip de mâncăcios ești?” – află care este profilul tău de mâncăcios și înscrie-te în concursul Danone

Ce tip de mancacios esti?Conștiincios, Norocos, Mereu la dietă, Pofticios sau Conservator? Ce tip de mâncăcios crezi că te reprezintă cel mai bine?

Poți afla foarte simplu în care dintre cele 5 tipologii de consumator te încadrezi, accesând aplicaţia online ”Tu ce tip de mâncăcios eşti?”, până pe data de 21 octombrie.

Profilurile propuse de Danone sunt construite pornind de la obiceiuri alimentare și sunt însoțite de sfaturi pentru o alimentație echilibrată – oferite de doctorul Luiza Pîrvu, consultant în nutriție – și de sugestii de iaurturi care pot să-ți completeze dieta zilnică.

Poți da Share și prietenilor tăi la profilul tău de mâncăcios și intri automat într-un concurs cu premii Danone.

Iată o scurtă descriere a celor cinci tipologii de consumatori identificate de Danone:

Conștiinciosul – mereu echilibrat, nu sare peste mese, se gândește și își alege cu mare grijă mâncarea, astfel încât să aibă un meniu echilibrat care să îi asigure necesarul optim de nutrienți. Îi place iaurtul simplu, în special cel de băut, uneori îl consumă după activitățile sportive, pentru a-și reface sau menține masa musculară și a se hidrata.
Pofticiosul – pentru el gustul este mai important decât valoarea nutrițională a alimentelor. Este impulsiv și cedează ușor tentațiilor culinare. Nu lasă nicio masă să treacă fără un desert. Îi plac iaurturile cu fructe, dar și cele savuroase, de inspirație grecească.
Mereu la dietă – caută asiduu produse light, citește eticheta, dar pentru a vedea dacă produsele au zahăr sau îndulcitor. Iaurtul este un prieten de nădejde în alegerile alimentare.
Norocosul – mănâncă oricând, oricât și nu are nicio problemă cu greutatea. De multe ori cumpără alimente doar de plăcere. Pentru el, mâncarea este un liant social. Încearcă toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consumă iaurturile cu strat generos de fructe.
Conservatorul – îi plac mâncărurile tradiționale, gătite în casă și acceptă mai greu produsele noi. Iaurtul nu este în lista sa de priorități, dar îl consumă în combinații cu felurile de mâncare preferate (cum sunt ardeii umpluți sau sărmaluțele în foi de viță).

Aplicația a fost lansată în contextul în care studiile* realizate de companie în ultimii ani au relevat faptul ca mâncarea este pentru noi, românii, una dintre principalele plăceri ale vieții, depășind rolul funcțional de a satisface foamea. Alegerile alimentare răspund nevoii aspiraționale de a ne bucura de viață și a uita de griji, prin crearea de experiențe plăcute și îndestulătoare care ne întăresc emoțiile pozitive și diminuează anxietățile și stresul cotidian. Astfel, plăcerea de a mânca fără restricții ajunge să fie pentru mulți dintre noi mai importantă decât echilibrul nutrițional, chiar dacă suntem conștienți de importanța pe care alimentația echilibrată o are pentru sănătate.

Aceleași studii arată că românii consumă o varietate de lactate, dintre care cele mai populare sunt laptele, iaurturile, brânzeturile și smântâna. Rezultatele studiilor realizate în ultimii ani de Danone arată că 1 din 2 români preferă să consume iaurt la micul dejun, în timp ce 1 din 5 alege iaurtul în timpul cinei. 1 din 4 români consumă iaurtul în una dintre pauzele de gustare de-a lungul unei zile.

Luiza Pirvu”Iaurtul, la fel ca laptele din care este făcut, conține proteine valoroase și calciu, alături de alte minerale și vitamine necesare pentru creștere și sănătate de-a lungul întregii vieți. În plus, iaurtul aduce în organism bacterii lactice vii, care contribuie la o bună digestie.
Studii recente arată ca o alimentație bogată în iaurt limitează acumularea în greutate pe termen lung. Și acesta este doar unul dintre beneficiile consumului de iaurt. Concentrația bună de nutrienți esențiali și aportul caloric scăzut fac din iaurt un aliat în hrănirea corectă a organismului, parte a unei alimentații echilibrate”, explică Dr. Luiza Pîrvu, consultant în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice și Oftalmologie și autor al sfaturilor de nutriție pentru cele cinci tipologii de consumatori.
*Notă: Datele folosite în acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone în ultimii trei ani, între care: Studiu fundamental pentru înțelegerea rolului lactatelor proaspete în comportamentele generale de consum ale românilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la percepția iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013

  1. Pingback: Danone a aflat ce fel de mâncăcioși sunt românii

Ce părere ai?

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

*