Noutăți

Povestea Danone începe în 1919

Povestea Danone începe în Barcelona, Spania, când visul lui Isaac Carasso prinde contur odată cu crearea și vânzarea primului iaurt Danone.

Povestea incepe in 1919

Interesat de lucrarile lui Elie Metchnikoff, care demonstrase științific beneficiile iaurtului pentru sănătate cu 10 ani înainte, și îngrozit de numărul mare de copii suferinzi de infecții intestinale, Carasso decide să producă iaurt cu bacterii lactice de la Institutul Pasteur. La acel moment nu existau antibiotice pentru tratarea acestor infecții.

Fiind în căutarea unui nume pentru iaurtul destinat copiilor, Isaac Carasso se gândește imediat la numele de alint al fiului său Daniel – Danon în spaniolă.

Și astfel iau naștere primele iaurturi Danone care erau vândute la acea vreme în farmacii și erau recomandate de Colegiul Medicilor din Barcelona.

Scopul visului lui Carasso a fost de la bun început îmbunătățirea stării de sănătate a oamenilor. În spatele realizării acestui vis s-au aflat de-a lungul anilor mii de barbați și de femei și ideea a două personalități extraordinare: Daniel Carasso, fiul său, care i-a continuat căutarea, și Antoine Riboud. Și cum toate proiectele de succes necesită timp, visul lor s-a dezvoltat treptat, încet, dar sigur.

Parcursul de la o idee la o companie de succes

Chiar dacă iaurtul Danone a fost vândut pentru prima data în 1919, de abia zece ani mai târziu, în 1929, Daniel Carasso înființează Societatea Pariziană a Iaurtului Danone în Franța. Între 1937-1940, Danone lansează primul iaurt cu fructe – Dany – de pe piață. În 1958, Danone semnează primul acord cu Charles Gervais pentru distribuția de produse lactate proaspete în toată Franța.

Povestea Danone începe în 1919

În 1966, Antoine Riboud înființează și conduce BSN, o companie franțuzească de sticlă și ambalaje. Antoine Riboud a rămas în istorie ca un lider vizionar, care a promovat cu putere, în premieră, ideea că responsabilitatea întreprinderii se întinde dincolo de poarta fabricii: nevoia de contribuție socială a business-ului, de a lua decizii cu mintea și cu inima, în interes social, nu doar economic. El este cel care a pus bazele modelului dual, socio-economic, pe care Danone îl aplică până în ziua de azi.

În următorii 10 ani, BSN, această companie dinamică, cu o creștere rapidă, va deveni Grupul Danone. Cum? La începutul anilor 1970, BSN își schimbă punctul strategic de la producerea de containere la alimente și achiziționează Evian, Kronenbourg și Bledina. În același timp, Danone lansează primul desert – Danette.

1972 este un an de referință pentru BSN, cu impact major asupra viitorului său, pentru că Antoine Riboud se întâlnește cu Daniel Carasso, la acel moment CEO al Gervais-Danone. Un an mai târziu, cei doi decid să fuzioneze cele două companii – BSN și Gervais Danone – cu scopul de a crea o singură companie de alimente.

În 1987 compania BSN-Gervais-Danone lansează iaurtul Activia care a fost primul produs fermentat care ajuta tranzitul intestinal. Ulterior, în iunie 1994, BSN-Gervais-Danone își schimbă numele în Grupul Danone și lansează Actimel – un produs din lapte fermentat care ajută la fortificarea sistemului imunitar.

Povestea Danone începe în 1919

În 1996, Antoine Riboud transferă conducerea fiului său, Franck Riboud, care începe un proces strategic de reorganizare care face compania să crească prin achiziții și să își extindă cota de piață. În același an, se deschide Danone România, filială a Grupului Danone, prin achiziționarea unei foste fabrici de lactate din București, iar în 1999, compania trimite în magazine primul lot de iaurt fabricat în România. În 2001, în mai puțin de un an și jumătate de la deschidere, Danone România devine lider de piață.

IMG_5952-big

În 2009, Grupul Danone aniversează 90 ani, iar Danone România împlineşte 13 anişori. Prima producţie Danone în România a celebrat 10 anişori în 2009.

În prezent, Grupul Danone este lider mondial pe segmentul de produse lactate proaspete, în timp ce Danone România produce zilnic peste 1 milion de iaurturi, unul din două iaurturi cumpărate de consumatorii români purtând marca Danone.

Totul a început de la visul a doi oameni – Daniel Carasso și Antoine Riboud – doi antreprenori pasionați și cu viziune, care și-au dorit să creeze o companie în care să fabrice produse care să îmbunătățească starea de sănătate a oamenilor. Misiunea Danone a rămas până în ziua de astăzi să aducă sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni.

 

(Visited 7,281 time, 1 visit today)

Ce părere ai?

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

*