Noutăți

De ce să mâncăm iaurt în fiecare zi

Academician Prof. Dr. Nicolae HÂNCU, Președinte Onorific al Federației Române de Diabet, Nutriție și boli Metabolice, Membru al Academiei Române spune că „Mâncarea trebuie să rămănă o nevoie, nu este nici premiu, nici consolare. Prin alimente trebuie să asigurăm un aport caloric care să ne permită o viață activă optimă. Printre alimentele esentiale în fiecare zi se află lactatele: lapte, iaurt, brânză slabă. Iaurtul este un aliment complex, ce asigură proteine de cea mai buna calitate și calciu, pentru o creștere și dezvoltare armonioasă a organismului. Bogat in nutrienti şi cu putine calorii, iaurtul contribuie la menținerea tuturor țesuturilor din organism, iar prin fermenții lactici activi ajută echilibrul florei intestinale. Iaurtul este şi un factor de echilibrare a dietei, după consumul unor alimente bogate în grăsimi, sare sau zahăr. În concluzie, consumul zilnic de iaurt este necesar intr-o alimentaţie optimă, în toate etapele vieții”.

infografic de ce mananc iaurt

O alimentatie corectă se bazează pe egalitatea dintre aportul alimentar (de nutrienți și caloric) și consumul necesar pentru creștere, reînnoirea țesuturilor, întreținerea proceselor fiziologice și activitatea zilnică. Cum să determinăm însă nevoile proprii? O posibilă soluție este să ținem cont de greutatea ideala (GI, kg). O formulă pentru adulți utilizată de Metropolitan Life Insurance: GI= 50+0,75(I-150)+(V-20)/4, unde I = înălţimea (cm) și V = vârsta (ani). Pentru femei valoarea calculată se înmulţeşte cu 0,9.

Necesarul caloric zilnic, raportat la greutatea ideală, se poate obține folosind următoarele date:

Stil de viață sedentar                          25-30kcal/kg corp

Activitate fizică moderată                 30-35kcal/kg corp

Activitate fizică intensă                      40-45kcal/kg corp

În plus, Prof. Univ. Dr. Mariana GRAUR, Președinte al Societății de Nutriție din România, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr.T. Popa” Iași, ne-a explicat că: Alimentația sănătoasă înseamnă menținerea balanței între aportul de energie prin alimente şi băuturi și consumul de energie prin efortul fizic depus. Piramida alimentară reprezintă expresia grafică a recomandărilor nutriționale, cu referire clară la tipurile și cantitățile de alimente recomandate a fi consumate ZILNIC, pentru a ne menține starea de sănătate. Decizia asupra numărului de porții consumate zilnic din fiecare „etaj” al piramidei este una personală, întemeiată pe necesarul de energie, macro- și micronutrienți, în funcție de masă corporală și intensitatea efortului fizic depus.

piramida alimentara trei lactate pe zi

  1. alinda Reply

    Am vazut ca iaurtul este comparat cu fructele si legumele pentru dieta de zi cu zi. Puteti sa ma ajutati cu o explicatie de ce?

    • Danone Editor Reply

      Exista mai multe modele care ierarhizeaza alimentele in functie de densitatea de nutrient din acestea, adica raportul dintre aportul de nutrienţi (per 100g) şi conţinutul de energie (în jouli sau calorii) corespunzător unui aliment. Conform Nutrient Rich Foods (NRF) Index si SAIN/LIM Index, iaurtul se plaseaza pe locul doi în ierarhia alimentelor dense în nutrienti, alaturi de fructe şi legume. Acesta este inca un argument pentru a recomanda 1 iaurt pe zi este un exemplu de schimbare mica si alegere simpla in viata noastra, cu un impact important asupra starii de bine. Va reamintim ca iaurtul ne aduce zilnic toata bunatatea laptelui, la care se adauga puterea bacteriilor lactice active, benefice pentru flora intestinală.

  2. Pingback: Inainte de orice vacanta, aveti grija de sanatatea voastra (P) | KorinaMS

Ce părere ai?

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

*