Noul model de business a consolidat în 2014 poziția de lider a Danone România pe segmentul de iaurturi

Să menții un business sănătos și să construiești o bază solidă pentru anii următori înseamnă uneori să iei decizii majore și acesta a fost cazul nostru în 2014. Impactul pozitiv al acestora îl vedem chiar din prima jumătate a anului 2015, prin creșterea produselor din gamele de sănătate activă, pentru copii și gamele de răsfăț. Cea mai recentă investiție în relansarea de portofoliu și, prin aceasta, într-o nouă experiență de consumator, demonstrează încrederea noastră în potențialul pe termen lung al pieței românești și angajamentul nostru de a continua să creăm valoare în România,” a declarat Dieter Schulz, director general Danone Europa de Sud Est. Veniturile Danone România depășesc 456 milioane lei în 2014, în descreștere cu 5% față de anul precedent. În ceea ce privește cota de piață, Danone rămâne liderul incontestabil al segmentului de iaurturi, cu o cotă de aproximativ 50% în valoare*.

2014 a fost un an de transformare strategică pentru Danone România, influențată de doi factori principali. Primul e legat de piața stagnantă a iaurturilor și de comportamentele de consum care s-au schimbat, cu consumatori tot mai interesați de produse care le aduc valoare adăugată. Pentru a răspunde acestei nevoi, de anul trecut ne-am concentrat portofoliul pe sortimentele valorizate, unde de altfel Danone excelează. Al doilea factor este dat de consolidarea în România a unui centru regional puternic pentru Europa de Sud Est, care a presupus eforturi semnificative și investiții atât în redefinirea structurilor noastre, cât și în implementarea de noi instrumente de lucru, așa cum sunt sistemele IT, de care este nevoie pentru a conduce eficient și în timp real afacerile din toate țările regiunii.

Ambele transformări au fost realizate cu succes, fără impact asupra livrărilor de produse către consumatori și menținând poziția de lider pe piață și în ceea ce privește calitatea produselor, în categoria iaurturilor, care reprezintă majoritatea veniturilor noastre,” explică Dieter Schulz. “Presiunea prețurilor materiilor prime și impactul nefavorabil al evoluției instrumentelor de management de risc financiar au influențat de asemenea rezultatele anului 2014”, adaugă el.

În același timp, Danone a continuat în 2014 să deschidă noi segmente în categorie, aducând noutăți consumatorilor și soluții pentru diverse momente de consum. Între aceste inovații se numără Activia 3 in 1 (3 straturi: iaurt, fructe, cereale), noul Cremosso Intens, combinând un strat de fructe cu cel mai cremos iaurt, și soluțiile de mic dejun pentru copii, toate fiind foarte bine primite pe piață. În plus, compania a răspuns așteptărilor consumatorilor prin schimbarea rețetei Danone Natural, care din toamna anului trecut conține doar lapte și fermenți.

Calitatea iaurturilor Danone este recunoscută de consumatorii români, care le-au ales drept iaurturile nr. 1 în privința calității**, precum și nr. 1 în privința raportului calitate/preț***, pentru al doilea an consecutiv.

Fabrica din București procesează anual în jur de 50 milioane litri de lapte, 98% provenind în 2014 de la fermele partenere din România. Fabrica lucrează pentru piața românească și pentru alte țări din Europa. Pentru că laptele de cea mai bună calitate este atât de important pentru a produce iaurturi bune, Danone a oferit constant în ultimii 10 ani suport și investiții pentru dezvoltarea fermelor mici și mari din România, prin programe dedicate a căror valoare se ridică până acum la 30 milioane lei. În total, de la intrarea pe piața românească, Danone a investit în operațiunile locale peste 340 milioane lei.

Începând cu 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europa de Sud Est, incluzând România, Bulgaria, Grecia, Moldova și Țările Adriatice (Serbia, Albania, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Kosovo), deservind o piață potențială de peste 60 milioane consumatori.

* Sursă: Conform Nielsen, Danone este numărul 1 în iaurt, in România, în perioada ianuarie-decembrie 2014.  (Copyright © 2015, The Nielsen Company.)
 **Sursă: ICERTIAS, QUDAL – Qualitymedal, 2015
 *** Sursă: ICERTIAS, Best Buy Award, 2014 și 2015