Jumătate dintre copiii din România renunta la mic dejun când devin adulți

– 8 din 10 copii din România iau micul dejun. Doar 4 din 10 adulți le urmează obiceiul –

Micul dejun este considerat de către specialiștii în nutriție cea mai importantă masă a zilei, fiind esenţială pentru o mai bună funcţionare a metabolismului. O serie de studii realizate la cererea Danone România în ultimii ani* arată că 8 din 10 copii din România iau micul dejun zilnic, acest obicei diminuându-se însă semnificativ odată cu înaintarea în vârstă. Pe măsură ce devin adolescenți, numărul scade până la 6 din 10 persoane, iar la vârsta adultă doar 4 din 10 persoane iau micul dejun zilnic.

Deși sunt conștienți de importanța unei alimentații echilibrate pentru sănătate, cel mai recent studiu** în domeniu ne arată că 37% dintre români nu iau micul dejun din lipsă de timp sau din obișnuință.

10305513_776241655759433_8928439148364516275_n

Când vine vorba despre alimentele consumate la micul dejun, în topul preferințelor românilor se află băuturile, pâinea și produsele lactate. Dintre produsele lactate, 1 din 2 români preferă să consume iaurt la micul dejun, conform acelorași cercetări Danone.

Iaurtul este o sursă de proteine necesare pentru creșterea și menținerea mușchilor și oaselor și o sursă de calciu. Potrivit studiilor Danone, 93% dintre mame consideră iaurtul ca fiind esențial pentru o dietă echilibrată pentru copiii lor, iar 78% dintre români consideră iaurtul esențial pentru o alimentație echilibrată.

În ciuda faptului că iaurtul este recunoscut ca un aliment esențial, România este pe ultima poziție la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, față de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână și polonezi – 2 produse pe săptămână.

Pentru a contribui la consolidarea micului dejun ca un obicei alimentar sănătos, Danone lansează o nouă gamă de iaurturi pentru copii: Danone Mic Dejun Delicios, cu un ambalaj inspirat din personajele Disney. Noile iaurturi din gama Danone Mic Dejun Delicios au la bază lapte de cea mai bună calitate de la fermieri români și sunt produse la fabrica Danone din București. Iaurturile sunt disponibile în două variante de produs: iaurt alb și iaurt cu capșuni. Ambele sortimente au topping din fulgi de porumb, bogat în fibre, și un conținut scăzut de grăsime (2%).

Danone România

Danone România este lider de piață în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2013 o cifră de afaceri de 481 milioane RON. Compania are în portofoliu peste 80 de referințe de produs, realizate în majoritate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Cele mai de succes branduri ale Danone în România sunt Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Tradiții și OIKOS.

 Fabrica Danone din București a produs primele iaurturi locale în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone. De asemenea, compania a produs pentru prima dată în România iaurturi cu fructe în 1999, când a introdus și iaurturile de băut.

Compania DANONE România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a înregistrat în 2013 vânzări de peste 20 miliarde EURO.

Danone a facut primul pas pe piață încă din 1919, în Barcelona, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecțiile intestinale, care afectau în special  copiii.  Astazi, divizia de lactate este puternic dedicată misiunii companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni și pune pe piață o gamă variată de produse lactate proaspete gustoase și nutritive în mai mult de 70 de țări în intreaga lume. Cele mai renumite mărci Danone includ produse lactate fermentate cu probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino), iaurturi în stil grecesc și bogate în proteine (Oikos), mărci de răsfăț (Danette) și gamele Danone cu iaurt simplu și cu fructe.

Picture4

**Notă: Datele folosite în acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone în ultimii trei ani, între care: Studiu fundamental pentru înțelegerea rolului lactatelor proaspete în comportamentele generale de consum ale românilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la percepția iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013;

***Studiu IPSOS 2014