DANONE România: poziţia privind reglementarea menţiunilor de sănătate

Bucureşti, 16 aprilie 2010. Urmare a informatiilor publicate ieri, în scopul clarificării faptelor şi potenţialelor consecinţe, Danone vă supune atenţiei următoarele precizări:

Retragerea celor două dosare supuse analizei EFSA, unul pentru Activia şi unul pentru Actimel, este urmarea logică şi pragmatică a anunţării de către EFSA a unei noi reuniuni, pe 1 iunie, dedicată clarificării criteriilor şi regulilor de evaluare a menţiunilor de sănătate (detalii pe site-ul EFSA, prima pagină).
Aceste clarificări sunt foarte necesare, pentru a putea structura dosarele astfel încât să corespundă cu cerinţele reglementare ale EFSA.

Danone reafirmă încrederea deplină în soliditatea dovezilor ştiinţifice pe care îşi întemeiază comunicarea beneficiilor pentru sănătate, supusă analizei EFSA (Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor). Beneficiile au fost dovedite în zeci de studii ştiinţifice şi clinice, validate de experţi internaţionali independenţi, şi publicate în prestigioase reviste medicale, de-a lungul a peste 20 de ani.

Decizia de retragere a dosarelor este menită să ajute procesul reglementar, care s-a dovedit mult mai complex şi greoi decît se aprecia iniţial. Suntem încrezători că, printr-o colaborare transparentă şi deschisă cu EFSA, vom reuşi să agreăm asupra manierei de comunicare a beneficiilor de sănătate ale produselor noastre.

Pe piaţa romanească, Activia, lansată în anul 2001, este marca de iaurt cea mai cunoscută, cu vânzări ce depăşesc 10 milioane de pahare pe lună, ceea ce demonstrează preferinţa şi încrederea consumatorilor români în aceste produse.

Compania DANONE PDPA România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi a alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a înregistrat în 2008 vânzări de peste 15,22 miliarde EURO.

DANONE România a înregistrat în anul 2008 o cifră de afaceri cu 18% mai mare faţă de anul precedent. Compania are în prezent peste 700 de angajaţi şi un portofoliu ce depăşeşte 60 de referinţe de produs, principalele mărci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette, Casa Bună.