CERCETAREA Best Buy Award– Romania, 2013/2014

BESTBUYAWARDROMANIA-ACTIVIA

Danone oferă cel mai bun raport calitate/preţ pentru iaurturi şi probiotice

Consumatorii consideră că Danone oferă cel mai bun raport calitate/preţ din România pentru iaurturi (gama Danone) şi probiotice (gama Activia)

Zurich, Bucureşti, 5 Septembrie, 2013 — —Consumatorii din România consideră că Danone oferă de departe cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa românească pe segmentul iaurturi şi probiotice, prin gama de produse Danone şi respectiv Activia.

Acesta este rezultatul unei recente cercetări de piaţă realizată de Best Buy Award www.bestbuyaward.org),  efectuată de organizaţia elveţiană ICERTIAS (www.icertias.com) în România. Consumatorilor li s-a cerut să indice numele iaurtului şi, respectiv, al probioticului care, în funcţie de experienţa lor sau a celor din jur, oferă cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa românească.  Câștigător detașat a fost Danone (pentru iaurturi) şi Activia (pentru probiotice).

“Suntem foarte onoraţi de acest premiu care recunoaşte eforturile noastre continue de a furniza tuturor consumatorilor noştri produse Danone de cea mai bună calitate, la un preţ accesibil. Activia şi Nutriday sunt mărcile preferate de iaurt alese de cei mai mulţi consumatori romani, iar Danone România va continua să investească în   aceste produse, pentru a ne sustine cat mai bine consumatorii în aceasta eprioada dificila” a declarat Dieter Schulz, General Manager Danone Romania.

Cercetarea “Best Buy Award” – Romania 2013/2014 a fost efectuată în conformitate cu prevederile Codului Internaţional de Cercetări de Piaţă şi Sociale care a fost adoptat de Camera Internaţională de Comerţ (ICC) şi Asociaţia mondială a experţilor în cercetare (ESOMAR). Eşantionul luat în considerare de studiu este reprezentativ la nivel naţional pentru categoria de utilizatori de internet cu vârsta de peste 15 ani.

În ceea ce priveşte iaurturile, respondenţilor cetăţeni români, li s-a pus următoarea întrebare: “Precizaţi numele iaurtului care, conform  experienţei dumneavoastră personale sau din experienţa celor apropiaţi dvs., oferă cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa românească”.

În ceea ce priveşte probioticele, respondenţilor li s-a pus întrebarea: “Precizaţi numele probioticului care, conform experienţei dumneavoastră personale sau din experienţa celor apropiaţi, oferă cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa românească” .

Ambele au fost întrebări deschise, adică respondenţilor nu li s-au oferit variante de răspuns (a/ b/ c/…); ei au avut posibilitatea să numească direct iaurturile sau probioticele care, din experienţa lor personală, oferă cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa românească.

De subliniat că aceasta cercetare Best Buy Award nu măsoară nici echitatea de marcă,  nici cota de piaţă, ci doar experienţa şi satisfacţia consumatorilor față de raportul calitate/preţ al bunurilor şi serviciilor.

Cel mai mare număr de persoane intervievate a răspuns la întrebarea legată de iaurturi cu:  Danone.

Cel mai mare număr de persoane intervievate a răspuns la întrebarea legată de probiotice cu  Activia.

Despre Danone Romania

Danone este prezent în România de mai bine de 15 ani şi este lider de piaţă pe segmentul produselor lactate proaspete, conform studiilor de piață. Compania românească are mai mult de 80 de produse în portofoliul său, realizate în principal in fabrica din Bucureşti, folosind lapte proaspăt de la fermierii români. Danone Romania este parte a Grupului Danone, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară şi numărul 1 în categoria lactatelor proaspete.

Best Buy Award: Metodologie şi eşantion

Cercetarea Best Buy Award – Romania – 2013/2014 a fost derulată de organizaţia elveţiană  ICERTIAS – International Certification Association GmbH pe un eşantion de 1200 de persoane – cetăţeni români – exclusiv utilizatori de internet cu vârsta de peste 15 ani. Studiul a fost efectuat prin intermediul unui sondaj online prin metoda  CAWI – DEEPMA  (Intervievare asistată de Calculator –  Deep Mind Awareness) din 15 până pe 28 Aprilie 2013.

Despre Proiectul Best Buy Award

În prezent, mai mult decât niciodată, cumpărătorii caută să valorifice cât mai eficient resursele financiare de care dispun. Înainte de a lua o decizie finală, consumatorul este mult mai atent la raportul preț/calitate (Best Buy) al produsului pe care îl cumpără.

Best Buy Award (www.bestbuyaward.org) este un proiect al organizaţiei elveţiene ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com) cu sediul în Zurich, Elveţia. Misiunea principală a cercetării  Best Buy Award este de a evidenția experienţa şi percepţia utilizatorilor de produse şi servicii care oferă cel mai bun raport calitate/preţ (eng. best buy / best value for money).

Scopul proiectului şi a certificatului Best Buy Award este de a veni în ajutorul cumpărătorilor care caută produsele cele mai bune la un preț cât mai bun pe piața locală și internațională.

Cercetarea  Best Buy Award este derulată în conformitate cu prevederile Codului Internaţional de cercetări de piaţă şi sociale adoptat de Camera Internaţională de Comerţ (ICC) şi de Asociaţia Mondială a experţilor în cercetare  (ESOMAR).
 

BESTBUYAWARD-ROMANIA-DANONE