Noutăți

Beneficii nutriționale ale iaurtului

După cum știi fără îndoială, iaurtul are un gust proaspăt și este ușor de personalizat. Probabil că simți că e bun și pentru tine. Dar cum mai exact? Am ales primele lucruri care fac ca iaurtul să fie o parte importantă a unei gustări sănătoase, plină de nutrienți.

 

Iaurtul este o sursă de proteine – esențială pentru dezvoltarea musculară

Iaurtul conține două tipuri de proteine – zerul și cazeina – care sunt adesea considerate a fi “proteine bune” datorită ușurinței cu care organismul le digeră și bogăției de aminoacizi esențiali1.

Fan fitness? Proteinele ar putea fi aliații tăi pentru că ajută la dezvoltarea musculară!

 

Iaurtul este o sursă de calciu – beneficiu pentru oase și dinți

Calciul este cel mai obișnuit mineral din corp. Este nu doar esențial pentru menținerea sănătății sistemului osos, ci și funcționarea normală a sistemului muscular și coagularea sângelui.

Un pahar tipic de iaurt conține aproximativ 20% din doza zilnică necesară de calciu2.

Un obicei bun: pentru copii (creștere osoasă), adolescenți și chiar pentru mai târziu pentru a preveni deficiența de calciu care poate duce la osteoporoză3

 

Iaurtul este o gustare cu conținut relativ scăzut în grăsimi

Fiind un produs lactat, iaurtul conține grăsimi în diferite cantități, în funcție de tipul de lapte utilizat și de modul de servire. Conținutul de grăsimi din iaurt variază între 0% (fără grăsimi) până la 4%5.

Ai încercat să adaugi in dietă un iaurt cu conținut scăzut de grăsimi? Un studiu sugerează că persoanele care mănâncă mai mult de trei porții de iaurt pe săptămână par să fie mai în măsură să își gestioneze greutatea în timp6.

Consumul de iaurt este, de asemenea, un obicei bun care te va ajuta să eviți gustări mai puțin hrănitoare (dulci sau sărate) și să obții o dietă mai echilibrată zi de zi.

Cu atât mai multe motive pentru a face o alegere sănătoasă a gustărilor în viitor!

FOCUS

Iaurt: o mulțime de nutrienți într-o gustare ușor de consumat!

Consumul unui iaurt este o modalitate rapidă, gustoasă, ieftină și ușoară de a-ți lua o parte din substanțele nutritive esențiale zilnice – in special calciu. Indiferent dacă îl consumi la micul dejun, ca o gustare în mișcare sau ca un desert, corpul tău îți va mulțumi pentru asta. Și mintea ta! De ce să nu prelungești plăcerea prin încercarea diferitelor texturi de iaurt? Fii creativ cu aromele (fructe, nuci, mirodenii …) și oferă-i acestui produs antic o aromă de secol XXI!

 

Surse oficiale

1C. Bos, C. Gaudichon și D. Tome. 2000. Criterii nutriționale și fiziologice în evaluarea calității proteinelor din lapte pentru om. J Am Coll Nutr 19 (2 Suppl): 191S-205S

2 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23958008 / French Ciqual 2016

3 Heaney, R. P. și colab. 2000 Masa osoasă de vârf. Osteoporos Int 11 (12): 985-1009

4 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26826527

5 Gaucheron 2011, Buttriss 1997 / Franceză Ciqual 2016

6 http://www.yogurtinnutrition.com/the-yogurt-diet-what-are-the-facts/

7 108 cfu / g sunt necesare pentru a obține beneficiul digestiei lactozei

8 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24695892

http://www.yogurtinnutrition.com/5-things-about-yogurt-and-the-bacteria-that-defines-it/

Alte surse (media etc.)

URL 1 http://www.health.com/health/article/0,,20412172,00.html

URL 2 http://www.womenshealthmag.com/food/foods-high-in-potassium

URL 3 http://www.webmd.com/heart-disease/potassium-and-your-heart

Ce părere ai?

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

*